Brud- och tärnbuketten

Jag kommer att binda min egen och min tärnas buketter. Det man behöver till detta är:

– snittblommor. Jag kommer köpa mina på Plantagen eller på torget i Kristianstad för några hundralappar.
– en vass kniv.
– blomstertejp. Vi köpte en rulle på eBay för 18 kr, pris i svensk butik 35 kr.
–  ev. nåt fint band att vira runt stammarna. Jag ska använda ett svart silkesband som låg i en låda hemma.
– nålar för att nåla fast bandet. Jag kommer använda några vanliga knappnålar och några ”fina” med pärlor och     stenar som jag fått i andra buketter genom åren och sparat.

Det finns massor av guider på nätet över hur man får ihop en bukett, här är en av dom:
http://apracticalwedding.com/2011/04/how-to-make-a-wedding-bouquet/

Val av färg och sort på blommor är jag inte klar med. Troligen blir det färgglatt, rosor och nejlikor vill jag ha i alla fall.
Lite inspiration har jag lagt in här nedanför!
Kram Susanne.

Standard

Kommentera

